154b19 Coördinator Digitale Toegankelijkheid
Coördinator Digitale Toegankelijkheid
Info
Functie
Coördinator Digitale Toegankelijkheid
Locatie
Den Haag
Uren per week
16 uren per week09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Opdrachtomschrijving Er zal een Plan van Aanpak moeten worden opgesteld en uitgevoerd. In het plan moeten in elk geval de volgende onderwerpen aan de orde komen:
De coördinator heeft als opdracht om het hiervoor genoemde Plan van Aanpak op te stellen en alle activiteiten aan IV kant te coördineren die in het kader van het Plan van Aanpak moeten worden uitgevoerd. Van de coördinator wordt een pragmatische aanpak verwacht met een voldoende doordacht en afgestemd plan dat ook op korte termijn uitvoerbaar is.
Onderliggende taken:
Het opstellen van het Plan van Aanpak en dit plan afstemmen met alle stakeholders binnen de IV kolom Het maken van afspraken met alle relevante spelers over hun rol in de realisatie van het plan Afstemmen met communicatie over de uitvoering van het plan van aanpak en over eventuele maatregelen om bij te sturen Afstemming met de opdrachtgever aan IV kant over voortgang van de uitvoering van het plan van aanpak Coördineren van alle uitvoerende activiteiten aan de IV kant, in dat kader afstemmen met de inhoudelijke specialisten over d inhoudelijke werkzaamheden en met leidinggevenden over de inzet en timing van de inzet van hun medewerkers.
Achtergrond opdracht
I-Functie Binnen het RVB vormt informatievoorziening een belangrijk onderdeel van de organisatie. De bedrijfsprocesarchitectuur en de daarbij behorende integrale informatievoorziening vormt het zenuwstelsel voor een slagvaardig, efficiënt en innoverend Rijksvastgoedbedrijf. Met de I-functie gaat het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) inzetten op groei, optimalisatie en innovatie door gebruik van nieuwe technieken, vaardigheden en werkwijzen. De I-functie is begin 2021 gestart omdat informatievoorziening een belangrijke factor is voor succes. De I-functie staat onder leiding van de CIO.
Digitale toegankelijkheid en open standaarden RVB In Nederland willen we dat openbare voorzieningen toegankelijk zijn voor iedereen. Niet alleen bijvoorbeeld gebouwen en het openbaar vervoer, maar ook overheidswebsites. Daarom is digitale toegankelijkheid en toepassing van open standaarden belangrijk, én verplicht voor alle overheidsinstanties. Ook het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) is een overheidsorganisatie die toegankelijk voor iedereen wil en moet zijn. Zo moet de informatie op onze websites en apps voor iedereen, met of zonder beperking, te volgen zijn. Om grip te krijgen op toegankelijke informatie (inclusief vormgeving) en de lijnorganisatie daarbij te helpen (conform de wettelijke vereisten) is toegankelijkheid verankerd in kennis, processen, producten en diensten. De digitale toegankelijkheid van de websites is inmiddels verbeterd. De afd communicatie is proceseigenaar, vanuit IV wordt een coördinator gezocht die alle benodigde activiteiten binnen IV coördineert zodat wordt voldaan aan de wet- en regelgeving. Focus van de opdracht ligt op de digitale toegankelijkheid van onze intranetten, extranetten en cloudapplicaties.
Eisen
Wensen
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Min. BZK - Rijksvastgoedbedrijf
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Opdrachtomschrijving Er zal een Plan van Aanpak moeten worden opgesteld en uitgevoerd. In het plan moeten in elk geval de volgende onderwerpen aan de orde komen:
De coördinator heeft als opdracht om het hiervoor genoemde Plan van Aanpak op te stellen en alle activiteiten aan IV kant te coördineren die in het kader van het Plan van Aanpak moeten worden uitgevoerd. Van de coördinator wordt een pragmatische aanpak verwacht met een voldoende doordacht en afgestemd plan dat ook op korte termijn uitvoerbaar is.
Onderliggende taken:
Het opstellen van het Plan van Aanpak en dit plan afstemmen met alle stakeholders binnen de IV kolom Het maken van afspraken met alle relevante spelers over hun rol in de realisatie van het plan Afstemmen met communicatie over de uitvoering van het plan van aanpak en over eventuele maatregelen om bij te sturen Afstemming met de opdrachtgever aan IV kant over voortgang van de uitvoering van het plan van aanpak Coördineren van alle uitvoerende activiteiten aan de IV kant, in dat kader afstemmen met de inhoudelijke specialisten over d inhoudelijke werkzaamheden en met leidinggevenden over de inzet en timing van de inzet van hun medewerkers.
Achtergrond opdracht
I-Functie Binnen het RVB vormt informatievoorziening een belangrijk onderdeel van de organisatie. De bedrijfsprocesarchitectuur en de daarbij behorende integrale informatievoorziening vormt het zenuwstelsel voor een slagvaardig, efficiënt en innoverend Rijksvastgoedbedrijf. Met de I-functie gaat het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) inzetten op groei, optimalisatie en innovatie door gebruik van nieuwe technieken, vaardigheden en werkwijzen. De I-functie is begin 2021 gestart omdat informatievoorziening een belangrijke factor is voor succes. De I-functie staat onder leiding van de CIO.
Digitale toegankelijkheid en open standaarden RVB In Nederland willen we dat openbare voorzieningen toegankelijk zijn voor iedereen. Niet alleen bijvoorbeeld gebouwen en het openbaar vervoer, maar ook overheidswebsites. Daarom is digitale toegankelijkheid en toepassing van open standaarden belangrijk, én verplicht voor alle overheidsinstanties. Ook het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) is een overheidsorganisatie die toegankelijk voor iedereen wil en moet zijn. Zo moet de informatie op onze websites en apps voor iedereen, met of zonder beperking, te volgen zijn. Om grip te krijgen op toegankelijke informatie (inclusief vormgeving) en de lijnorganisatie daarbij te helpen (conform de wettelijke vereisten) is toegankelijkheid verankerd in kennis, processen, producten en diensten. De digitale toegankelijkheid van de websites is inmiddels verbeterd. De afd communicatie is proceseigenaar, vanuit IV wordt een coördinator gezocht die alle benodigde activiteiten binnen IV coördineert zodat wordt voldaan aan de wet- en regelgeving. Focus van de opdracht ligt op de digitale toegankelijkheid van onze intranetten, extranetten en cloudapplicaties.
Eisen
Wensen
De
Between
Functie: | coördinator digitale toegankelijkheid |
Startdatum: | 05-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 16 – 16 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Voorschotenkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Voorschoten via Voorschotenkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Voorschotenkrant.nl.
© Voorschotenkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.