Vacature Integraal Klantmanager

Integraal Klantmanager in Leiden

Ben jij betrokken? Doe dat bij ons!

Integraal Klantmanager

24-36 uur, max. € 4.537,- (schaal 9) bij 36 uur

Maak impact, elke dag! Ontdek de veelzijdigheid van het werk als klantmanager bij de gemeente Leiden. Wees creatief in het vinden van oplossingen en hulp en laat je inspireren door de verhalen van klanten. Spreekt jou dit aan? Kom dan ons team versterken.

WAT GA JE DOEN ALS INTEGRAAL KLANTMANAGER?
In deze afwisselende functie verricht je werkzaamheden op zowel recht- als doelmatigheid uit. Je bent dus van alle markten thuis! Met jouw eigen caseload ben je verantwoordelijk voor het beoordelen en afhandelen van aanvragen levensonderhoud (bijstand) en bijzondere bijstand. Daarnaast beheer je uitkeringen in het kader van de Participatiewet. Je onderzoekt regelmatig of er nog recht is op een bijstandsuitkering en of de hoogte van de uitkering nog passend is.

In de zoektocht met de klant naar een passende oplossing voor de ondersteuningsvraag, maak je gebruik van jouw specifieke deskundigheid, creativiteit en je organisatievermogen. Je voert regelmatig gesprekken met je klanten over hun inspanningen om aan het werk te gaan of te participeren naar vermogen. Je beoordeelt de (arbeidsmarkt)mogelijkheden van je klanten door samen met de klant een diagnose en een plan van aanpak op te stellen. Je voert daarbij regie op het traject en benut kansen om klanten snel te laten uitstromen uit de bijstand. Je werkt hierin actief samen met de collega's van Re-integratie en Werkgeversdienstverlening (R&W) en sociale partners in de stad, zoals de sociale wijkteams. Je begrijpt dat het welzijn van mensen vaak afhankelijk is van meerdere factoren, zoals werk, huisvesting, gezondheid en financiële stabiliteit.

WAAROM KIEZEN VOOR DEZE FUNCTIE?
Collega Arend vertelt het je: "Ik werk al enige jaren als klantmanager bij de gemeente Leiden, maar de functie blijft afwisselend omdat je iedere dag weer nieuwe dingen leert en meemaakt. Veel mensen zitten tijdelijk in een problematische situatie en hebben dan hulp nodig om hun leven weer op te pakken. De functie geeft enorme voldoening als je ziet wat je in korte tijd kunt bereiken. Klanten in de bijstand zijn daarnaast vaak ook erg cynisch en vol humor over zichzelf. Juist die verhalen en de hulp die je kan bieden, zorgen ervoor dat de functie nog steeds leuk blijft om te doen.

"

DIT KRIJG JIJ
Een afwisselende functie waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden. Bijbehorend salaris is maximaal € 4.537, - bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 9). Verder hebben wij voor jou:

  • Een jaarcontract, met de intentie tot een vast contract.
  • Informele werksfeer waarin we met inzet en plezier werken aan het beste resultaat voor onze burgers.
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05% bovenop je salaris (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) wat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bovenop de wettelijke 70%-regeling.
  • Een mobiele telefoon en laptop krijg je ter beschikking.
  • Wij werken hybride, met als uitgangspunt dat je maximaal 50% van je werktijd thuis werkt en 50% op kantoor.
  • Een tegemoetkoming in je reiskosten of je kan gebruik maken van een NS-businesscard.
  • Een prachtig, nieuw kantoorgebouw pal naast het station Leiden Centraal.
  • De mooiste stad van Nederland, daar werk je voor!

DIT BEN JIJ
Jij haalt het beste uit jezelf, jouw klanten en uit ons team, want motiveren kan jij als geen ander! Je denkt in oplossingen en hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift. Reflecteren op je eigen handelen en feedback ontvangen en geven kun je goed; je deinst er niet voor terug je klanten een spiegel voor te houden. Daarnaast vragen wij het volgende van jou:

  • Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur Sociale Juridische Dienstverlening (SJD);
  • kennis van de participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving;
  • goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • de volgende competenties typeren jou: resultaatgericht, besluitvaardig, stressbestendig, empathisch.

ONS TEAM Werk en Inkomen van het Cluster Participatie & Maatschappelijke Ontwikkeling is volop in beweging. Ons team stimuleert klanten naar werk, onderwijs of participatie. Daarnaast bieden we inkomensondersteuning voor inwoners voor wie een financieel vangnet nodig is. Ook daarbij staat het mee kunnen doen centraal.

We zijn zowel op zoek naar mensen die een vaste eigen caseload gaan beheren als naar mensen die flexibel aan de slag gaan. Je wordt dan ingezet op caseloads van een collega's die langere tijd afwezig zijn.

WE MAKEN GRAAG KENNIS MET JE
We zien je sollicitatie graag uiterlijk 26 november 2023 tegemoet. De sollicitatiegesprekken vinden zo snel mogelijk plaats. Wil je eerst meer inhoudelijke informatie? Neem dan contact op met . Heb je vragen over het sollicitatieproces, neem dan contact op met Marjolein van der Meij, recruiter, via . Wij hanteren de volgende sollicitatiecode . Na de sluitingsdatum verdwijnt de vacature van de website.



Functie:integraal klantmanager
Startdatum:08-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4537 – 4537
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Voorschotenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Integraal Klantmanager GGZ Oost Brabant 08-11-2023

Bekijk ook andere vacatures