Vacature Medewerker Inkomensheffing

Medewerker Inkomensheffing in s-Gravenhage

Samen met je collega's verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de individuele klantbehandeling. Als behandelfunctionaris inkomensheffing bij een van de teams in regio West (Den Haag en Rotterdam) van de directie Grote Ondernemingen neem je met je kennis en kunde graag het voortouw. Zo pak je echt een rol van betekenis in onze fiscale wet- en regelgeving.

  • Mbo
  • 32-36 uur
  • Fiscaal
  • € 2.734,- / € 4.440,- bruto p.m.
  • Den Haag

  • Reageer t/m 27 juni 2024

Dit doe je bij de Belastingdienst

Jij richt je op de behandeling van fiscale vraagstukken. Hierbij zorg je dat jouw werkwijze in lijn is met de behandelstrategie die door het team is vastgesteld. Je werkt intensief samen met collega's van behandelteams, waarin klantcoördinatoren de regie voeren.

Jouw focus ligt op de aanslagregeling inkomensheffing en de behandeling van bezwaar- en verzoekschriften inkomensheffing. Hierbij werk je nauw samen met de andere specialisten op het gebied van dit belastingmiddel. Je hebt telefonisch en schriftelijk contact met (de vertegenwoordigers van) onze klanten. Zo nodig participeer je in gesprekken met adviseurs en/of belastingplichtigen op kantoor of op locatie. Daarnaast ondersteun je de klantcoördinator om een goed klantbeeld te krijgen en onderken je mogelijke fiscale risico's.


  • je te maken hebt op het vlak van inkomensheffing met inkomstenbelasting, de premies volksverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet.
  • je bijdraagt aan de fiscale behandeling van de ongeveer 8.600 grootste ondernemingen en non-profitorganisaties in ons land.
  • je bij een directie werkt waarvan de klanten goed zijn voor zo'n 75 procent van de belastinginkomsten van de Rijksoverheid.

"Zo'n drie jaar geleden startte ik met deze baan. Daar heb ik geen seconde spijt van! Ik beoordeel aangiften en eventuele aanvullingen. Mijn informatie haal ik óveral vandaan. Zo heb ik contact met bedrijven, klantcoördinatoren en collega-heffers."

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt mbo-werk- en -denkniveau op economisch of (sociaal-)juridisch gebied.
  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring op fiscaal gebied.
  • Je hebt actuele kennis van inkomensheffing.

  • De afdeling - Directie Grote Ondernemingen

    De Directie Grote Ondernemingen (GO) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van de ongeveer 9.000 grootste ondernemingen en non-profit organisaties in Nederland. Daarnaast behandelt GO een aantal dossiers van zeer vermogende personen en voeren we een aantal zeer uiteenlopende specialistische taken uit zoals de kansspelbelasting en constructiebestrijding. Onze klanten vertegenwoordigen zo'n 75% van de belastinginkomsten van de rijksoverheid. Ook genereren zij veel informatie die de overheid gebruikt voor bijvoorbeeld toeslagen of studiefinanciering.

    De uitvoerings- en toezichtstrategie van GO is gericht op bereidwillige naleving van wet- en regelgeving door deze organisaties. Zij kenmerken zich door relatief grote financiële belangen en complexere fiscale vraagstukken. In het geval van multinationals komt daar nog een component bij in de vorm van internationale wet- en regelgeving en samenwerking met buitenlandse belastingdiensten.

    Om er voor te zorgen dat de belastingafdracht van deze organisaties soepel blijft lopen werkt GO met behandelteams. In deze teams wordt kennis over de specifieke branche, de individuele ondernemingen en kennis van de verschillende belastingmiddelen samengebracht.

    Zo werkt GO aan een zo efficiënt en effectief mogelijk proces voor het heffen, controleren en innen van de belastingen bij de grootste ondernemingen en non profit organisaties en zo dragen we bij aan een financieel gezond Nederland.

  • De organisatie - Belastingdienst

    Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • Op woensdag 17 juli 2024 vinden de selectiegesprekken plaats in ons belastingkantoor in Rotterdam, Laan op Zuid.
    • Aansluitend willen we graag het arbeidsvoorwaardengesprek met digitaal met je voeren op donderdag 18 juli 2024.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Solliciteren bij de Belastingdienst

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Neem contact op met Patricia Verweij, teamleider Grote Onderneminigen West

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met , adviseur werving en selectie

  • Contact via Whatsapp:

  • Schaal 7, schaal 8, schaal 9

  • Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.

  • Bepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijd

  • Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.



Functie:medewerker inkomensheffing
Startdatum:10-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2734 – 4440
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Voorschotenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Medewerker Inkomensheffing Belastingdienst 10-06-2024

Bekijk ook andere vacatures