Vacature Medewerker Verwerken en Behandelen

Medewerker Verwerken en Behandelen in s-Gravenhage

De mensen achter DJI

  • DJI organisatie
  • Maak kennis

Medewerker verwerken en behandelen

De Divisie Individuele Zaken van de Dienst Justitiële Inrichtingen zorgt ervoor dat een veroordeelde op het juiste moment op de juiste plaats zijn straf of maatregel ondergaat. Vragen over alle werkprocessen van de divisie komen terecht bij het Contact Center in Den Haag, waar jij als medewerker verwerken en behandelen aan de slag gaat. Optimaal klantcontact, iedere dag weer.

Standplaats: 's-Gravenhage Aantal uur: 32 - 36 Maandsalaris: € 2.734 - € 3.529 Vakgebied: Bedrijfsvoering en Staf Opleiding: MBO Reageren voor: 12-06-2024

Copy Link

De Divisie Individuele Zaken van de Dienst Justitiële Inrichtingen zorgt ervoor dat een veroordeelde op het juiste moment op de juiste plaats zijn straf of maatregel ondergaat. Vragen over alle werkprocessen van de divisie komen terecht bij het Contact Center in Den Haag, waar jij als medewerker verwerken en behandelen aan de slag gaat. Jouw doel? Optimaal klantcontact, iedere dag weer.

Standplaats: 's-Gravenhage Aantal uur: 32 - 36 Maandsalaris: € 2.734 - € 3.529 Vakgebied: Bedrijfsvoering en Staf Opleiding: MBO Reageren voor: 12-06-2024


DJI biedt mooi en uitdagend werk in een niet-alledaagse omgeving. Achter de mensen die rechtstreeks contact hebben met de gedetineerden en de forensisch patiënten staan talloze collega's die elke dag een belangrijke operationele of strategische bijdrage leveren aan het goed functioneren en presteren. Dat klinkt misschien simpel, maar er zit meer achter. Zoals de collega's van Communicatie, Administratie, Onderwijs, ICT, HRM of Onderzoek. Als facilitair-, inkoop- en financeprofessional kun je bij ons ook alle kanten op. We richten ons namelijk op het volledige spectrum van bedrijfsvoering waarin we ons werk steeds efficiënter en innovatiever willen doen. Als professional bij DJI draag je bij aan de veiligheid van de samenleving.


Via de telefoon, e-mail en onze website komen vragen van justitiabelen, ketenpartners en collega's binnen. Tijdens een telefoondienst beantwoord je vragen over alle werkprocessen binnen de divisie. Je beoordeelt zelfstandig of je de beller van een antwoord kunt voorzien, of dat je de vraag moet doorspelen aan de coördinator van het Contact Center of een andere afdeling. Wat er ook tegen je gezegd wordt aan de telefoon, jij beheerst je. Ook treed je handelend op in situaties waarbij er sprake kan zijn van een hoge stressfactor, zoals bij een crisis of bij een mate van agressie. In alle gevallen geef jij een inhoudelijke toelichting zonder buiten de grenzen van de bevoegdheid te treden. De gestelde vragen en antwoorden registreer je in ons systeem. Signaleer je veelvoorkomende problemen? Dan adviseer je over een adequate oplossing. Vragen, verzoeken of klachten die via de schriftelijke kanalen binnenkomen, behandel je en beoordeel je op volledigheid.
Ontbreken er gegevens? Dan vraag je deze informatie op. Je stelt antwoorden op of zorgt dat de vraag of klacht bij de juiste persoon terechtkomt. Tot slot analyseer je de informatie uit de systemen, signaleer je trends en beoordeel je of informatie in de kennisbank onvoldoende aansluit bij de (terugkerende) vragen.

VRAGEN OVER DEZE FUNCTIE?

De heer P. Woldendorp, teamleider

Heleen Sissing, corporate recruiter DJI

  • Je hebt minimaal mbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt kennis van de organisatie van de (Rijks)overheid en beschikt over enige mate van bestuurlijke politieke sensitiviteit.
  • Je bent op de hoogte van actuele ontwikkelingen die kunnen leiden tot klantvragen.
  • Je kunt je goed uitdrukken in het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je kunt snel schakelen in diverse informatiesystemen.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het werken in een callcenter of soortgelijke dienstverlenende taken in klachtcontacten.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden: je kunt goed luisteren, samenvatten en vakjargon vertalen naar algemeen begrijpelijk Nederlands.
  • Je bent in staat om de vraag achter de vraag te achterhalen en kunt bij complexe vragen goed doorvragen.
  • Je kunt goed inschatten waar de grens van jouw eigen handelen ophoudt.
  • Je kunt goed zelfstandig én samenwerken en de voortgang bewaken van jouw taken.
  • Je houdt het hoofd koel, ook onder hogedruk.
  • Je stelt de klant centraal in je werk en hebt oog voor de resultaten.

  • Een Individueel Keuzebudget. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en stel je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samen. Het kan bijvoorbeeld bestaan uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) of vakantiedagen
  • Volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof
  • Studiemogelijkheden voor persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling
  • De mogelijkheid gebruik te maken van bedrijfsfitness

  • Salarisniveau - min. Schaal 07 - max. Schaal 07
  • Maandsalaris - min. €2.734,00 - max. €3.529,00 (bruto o.b.v. 36 uur)
  • Dienstverband - Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met proeftijd) (met eventueel een proeftijd van maximaal 1 maand)
  • Minimaal aantal uren per week - 32
  • Maximaal aantal uren per week - 36

Hoofdkantoor Divisie Individuele zaken

Je krijgt zo'n honderdvijftig collega's in allerlei functies. Denk aan selectiefunctionaris, medewerker Verwerken en Behandelen en medewerker Contactcenter. Wat jullie gemeen hebben is de grote verscheidenheid aan gedetineerden voor wie jullie goed onderbouwde individuele beslissingen nemen en eventuele bezwaren en beroepen behandelen. Het gaat dan om volwassenen in detentie, jeugdigen aan wie jeugddetentie of de maatregel 'Plaatsing in een Inrichting voor Jeugdigen' is opgelegd, tbs-gestelden met bevel tot verpleging/forensische zorg, en vreemdelingen die in vreemdelingenbewaring zijn gesteld.

Meer over jouw toekomstige afdeling

Zorgen dat een veroordeelde op het juiste moment op de juiste plaats terechtkomt. Dat is de taak van de divisie Individuele Zaken (DIZ) van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). De medewerkers (Selectiefunctionarissen) van de divisie nemen beslissingen die ervoor zorgen dat een veroordeelde justitiabele op het juiste moment op de juiste plaats zijn straf of maatregel ondergaat. We behandelen bezwaren en beroepen tegen onze beslissingen en bewaken de termijnen van door de rechter opgelegde behandelmaatregelen. Het Contact Center van de DIZ is het eerste aanspreekpunt voor justitiabelen, ketenpartners en collega's. Via de telefoon, e-mail en onze website nemen we deze contacten aan en handelen ze af. Dagelijks worden ongeveer 150 mensen veroordeeld voor een vergrijp. De plaatsing in een justitiële inrichting is afhankelijk van de beschikbare capaciteit en eventueel de behandelmaatregelen die de rechter heeft opgelegd. Daarom kunnen de plaatsingen en andere processen soms lastige puzzels zijn. Hetzelfde geldt voor de afwegingen die worden gemaakt bij het verlenen van verlof of verlengen van maatregelen. Behalve belangen van de justitiabele spelen daarbij ook de belangen van slachtoffers en de maatschappij in het algemeen een belangrijke rol. Sommige zaken krijgen bovendien veel media-aandacht. Denk aan veroordelingen van zware criminelen of verlofregelingen in zedenzaken. In die gevallen ligt ons werk onder een vergrootglas.
DIZ bestaat uit 3 afdelingen:
Forensische Zorg met de teams TBS, Forensisch Plaatsingsloket en Klinisch Plaatsen
Gevangeniswezen / Vreemdelingebewaring met de teams Plaatsing en Overplaatsing, Vrijheden en Overplaatsing en Bezwaar en Beroep
JCID met de teams Capaciteitsmanagement, Jeugd, Internationale Overdracht van Strafvonnissen, Staf en het Contact Center.

Gemiddeld zijn er per dag 10.732 gedetineerden 'binnen'.

De gemiddelde verblijfstijd van een volwassen gedetineerde in Nederland is 50 dagen.

Van de gedetineerden is 95% man en 5% vrouw.

Kijk jij voorbij wat iemand gedaan heeft? Er zit meer achter werken bij DJI

Je bent samen met je team én gedetineerden verantwoordelijk voor een terugkeer in de maatschappij. Gedetineerden worden uiteindelijk gewoon weer iemands buur. Je werkt hier aan veiligheid door mensen vooruit te helpen. Positieve verandering begint met het besef dat het een optelsom is van de kleinste successen. Die leiden tot groots resultaat. Om dat te bereiken moet je verder kijken, voorbij aan wat iemand gedaan heeft.

Spreekt werken bij DJI je aan?


Deze VOG is noodzakelijk om in dienst te kunnen treden bij DJI. Wil je weten of je recht hebt op een VOG?

Functie:medewerker verwerken & behandelen
Startdatum:28-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2734 – 3529
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Voorschotenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Medewerker Verwerken en Behandelen Dienst Justitiële Inrichtingen 28-05-2024

Bekijk ook andere vacatures