Vacature Projectsecretaris Platform Sociaal Domein (32-36 uur)

Projectsecretaris Platform Sociaal Domein (32-36 uur) in s-Gravenhage

Functieomschrijving

Je bent ondersteunend op proces en inhoud en verantwoordelijk voor je eigen taken bij het project Toegang van het Platform Sociaal Domein, bij lokale teams en bij integrale dienstverlening.

Omschrijving van de opdrachtgever:

Deze publieke organisatie versterkt de lokale overheid voor 342 gemeenten in Nederland. De organisatie werkt samen met het rijk om vragen in het sociaal domein vanuit samenhang en gezamenlijkheid te benaderen. Op lokaal, regionaal en nationaal niveau. Dit vraagt om een ander type gesprek dat gericht is op wat nodig is voor inwoners (een sterkere uitvoeringspraktijk) en minder is opgezet vanuit het stelsel (van wetten, programma’s en dossiers).

Om in deze behoefte te voorzien is in 2021 een traject gestart om te komen tot het Platform Sociaal Domein. Dit platform werkt aan het versterken van de lokale uitvoeringskracht en het aanbrengen van meer samenhang in (landelijk) beleid.

Een belangrijk onderdeel van het platform is de Toegang. Toegang is de manier waarop mensen kunnen aankloppen bij de gemeente met vragen om zorg en ondersteuning in het dagelijkse functioneren.

Je maakt deel uit van het projectteam Toegang van het Platform Sociaal Domein dat bestaat uit projectleiders, een coördinator, een adviseur en een communicatiemedewerker. Je bent intern en extern betrokken bij de afstemming van het project.

Wat ga je doen:

  • Je houdt je bezig met het proces rondom het hele subsidieproces, van aanvraag tot en met inhoudelijke en financiële verantwoording.
  • Je organiseert en ondersteunt bij inhoudelijke voorbereiding van overleggen om verbinding te leggen tussen de projecten, opdrachtgevers en het programmateam. Je legt relevante acties vast en beheert de actie- en besluitenlijst.
  • Je denkt inhoudelijk mee over de (organisatorische) ontwikkeling van het project en het platform.
  • Je ondersteunt bij het opstellen van (leden)brieven en voortgangs- en managementrapportages voor opdrachtgevers, directie en/of commissies.
  • Je leidt de ambtelijke werkgroep Toegang. Je bereidt de werkgroep zowel inhoudelijk als organisatorisch voor, samen met de collega’s van het projectteam.
  • Je bereidt workshops en sessies op verschillende congressen voor.
  • Je ondersteunt bij het overzicht van projectmanagement, procesbegeleiding en verwerkt en presenteert data.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een academisch werk- en -denkniveau dat blijkt uit een minimaal afgeronde hbo-opleiding en meer dan 2 jaar ervaring op academisch niveau in project- en procesmanagement.
  • Je hebt meer dan 2 jaar werkervaring als project- of programmasecretaris of vergelijkbaar bij gemeenten of andere overheidsorganisaties.
  • Je hebt meer dan 2 jaar werkervaring in het sociaal domein.
  • Je hebt minimaal 1 keer een project en/of plan zelfstandig begeleid/uitgevoerd in de rol van project- of programmasecretaris.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met:
    • inwonerparticipatie als deelnemer en/of organisator;
    • samenwerken in een omgeving met verschillende belangen met meerdere belanghebbende partijen;
    • het organiseren van periodieke werkgroepen of soortgelijke overleggen;
    • procesbegeleiding, structuren opzetten en sturingswerkzaamheden.
  • Je bent maandagochtend 24 juni beschikbaar voor een gesprek op locatie.

Standplaats:

Den Haag en hybride

Wij bieden:

De functie is per begin juli beschikbaar voor 32-36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2024, met een optie tot verlenging (totaal maximaal 36 maanden).

Functie-eisen

-

Sollicitatieprocedure

Ja, ik ben geïnteresseerd!

Reageer vóór maandag 17 juni aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl. Ons referentienummer is 24289. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Over PIA:

PIA (Project Interim Advies B.V.) is jouw professionele partner op het gebied van persoonlijke loopbaanontwikkeling en projectmatige kennis- en kundevraagstukken. We richten ons op hoger opgeleiden die graag hun bijdrage willen leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

Onze professionals worden ingezet bij het oplossen van bedrijfskundige of technische vraagstukken binnen diverse (project)organisaties en het bedrijfsleven. PIA staat garant voor een zorgzame plaatsing van project- medewerkers, waarbij de veiligheid en gezondheid van de medewerker voorop staat.

Door de veranderende verhoudingen op de arbeidsmarkt, gaat de projectmatige inzet van specialistische kennis een steeds belangrijkere rol spelen bij de algehele bedrijfsvoering. PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid en kent een uitgebreid netwerk van opdrachtgevers en professionals. Met een eerlijke en transparante handelswijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking.



Functie:Administratief secretarissen en uitvoerende secretarissen
Startdatum:03-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HAVO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Voorschotenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Projectsecretaris Platform Sociaal Domein (32-36 uur) Project Interim Advies 03-06-2024

Bekijk ook andere vacatures