Vacature Senior Medewerker Financiële Administratie

Senior Medewerker Financiële Administratie in Voorschoten

Senior medewerker financiële administratie

HBO

Voorschoten

16

Financiën

Organisatie

We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.

We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Opdracht

Als senior medewerker financiële administratie heb je een veelzijdig takenpakket en ben je in staat het totaaloverzicht te houden, onderlinge verbanden te zien en kan je hoofd- en bijzaken scheiden. Ook wordt van je verwacht dat je meedenkt en adviseert over de financiële administratie.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • De periodieke soft close van de financiële administratie
  • Het maken van financiële overzichten ten behoeve van de begroting en de jaarrekening
  • Het waarborgen van een actuele, juiste en volledige financiële administratie
  • Het opstellen en verwerken van memoriaalboekingen en begrotingswijzigingen
  • De juiste verwerking van zaken als de activa, reserves en voorzieningen, werkkostenregeling etc. in de financiële administratie en in de P&C producten
  • Het samenstellen van dossiers voor de accountantscontrole
  • Je fungeert als vraagbaak en kunt financiële gegevens vertalen naar informatie voor de financieel adviseurs en teammanagers. Ook adviseer je over het rekeningschema en de toepassing van het besluit begroting en verantwoording (BBV). Al met al zorg je er samen met je collega's voor dat onze financiële administratie actueel, juist en volledig is.

Vereisten:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van accountancy;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior medewerker financiële administratie binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als senior medewerker financiële administratie binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van P&C documenten binnen een gemeente;
  • Aantoonbare kennis van en/ of werkervaring met het boekhoudsysteem Sap (Civision) en LIAS
  • Aantoonbare werkervaring met de toepassing van het besluit begroting en verantwoording (BBV).

Competenties

  • Goed samenwerkend
  • Nauwkeurig en gestructureerd werken
  • Hoofd- en bijzaken goed kan onderscheiden
  • Resultaatgericht
  • Bijdraagt aan het team door een kritisch opbouwende blik

Leuk dat je interesse hebt!

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de 'Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein'. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.



Functie:medewerker financiële administratie
Startdatum:25-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Voorschotenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior Medewerker Financiële Administratie Het Publieke Domein 25-12-2023

Bekijk ook andere vacatures