Vacature Maatschappelijk Vastgoedadviseur

Maatschappelijk Vastgoedadviseur in Voorschoten

Allround Maatschappelijk Vastgoedadviseur (32-36 uur)

Opdrachtnummer 21975 Opdrachtgever Gemeente Voorschoten Datum 22 januari 2024 tot 22 juli 2024 Uren per week voor 34 uur per week. Status

Open

Regio Zuid-Holland Functie type Beleids- en Adviesdiensten, Bouw en Infra Sluitingsdatum 5 januari 2024 Verlengingsopties Ja, 1x 6 maanden.

-

Introductie

Voor de Gemeente Voorschoten zijn wij op zoek naar een Allround Maatschappelijk Vastgoedadviseur (32-36 uur).

Opdracht inhoud

Als allround maatschappelijk vastgoedadviseur binnen de gemeente Voorschoten zijn de lijnen met bestuurders en het management kort. Dit maakt dat je een veelzijdige en belangrijke adviseursfunctie hebt. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over complexe vraagstukken die zich kenmerken door een diversiteit aan ruimtelijke opgaven. Jij legt de dwarsverbanden tussen opgaven die binnen de gemeente spelen op het gebied van vastgoed. Je draait je hand er niet voor om als het gaat om het efficiënt en effectief aansturen van een maatschappelijk vastgoedproject.

Je bent werkt aan maatschappelijk vastgoedprojecten, en bent verantwoordelijk voor het vastgoedbeleid, onderhouden, verhuur en verduurzaming van de vastgoedportefeuille van de gemeentelijke panden.

Je werkt nauw samen met de (beleids)adviseurs van het team Mens & Samenleving aangezien vastgoed de maatschappelijke behoeften/opgaven faciliteert. Je zet zo een koers uit en neemt collega's mee om uiteindelijk het beoogde resultaat te bereiken. In deze functie ben je ook sparringpartner voor de teammanagers binnen het fysieke domein. Daarnaast denk jij mee bij politiek-bestuurlijk complexe dossiers. Je helpt collega's om te adviseren en geeft politiek-bestuurlijke aandachtspunten mee waar dat nodig is.

Onderdeel van jouw functie is ook het opstellen van bestuurlijke stukken, zoals college- en raadsbesluiten en raadsinformatiebrieven. Verder kan het voorkomen dat het college of de raad vraagt om een presentatie te geven tijdens de college- en raadsvergaderingen.

Verder zijn jouw belangrijkste werkzaamheden als volgt:

  • Je bent een geweldige samenwerkingspartner voor de collega's van de gemeente Voorschoten en de (samenwerkingspartners in de) buitenwereld met wie je samen de klus(sen) klaart. Samen zorgen jullie er ook voor dat alles goed op elkaar is afgestemd en afgerond wordt;
  • Je hebt een goed gevoel voor verhoudingen en belangen in lokale politiek en werkt op een praktische en pragmatische wijze. Daarbij ga je deskundig te werk, neemt initiatieven, bent resultaatgericht en planmatig;
  • Je brengt een vernieuwende en frisse blik mee vanuit een flexibele denkrichting, waarbij je ook buiten de gebaande paden denkt;
  • Meedenken als het gaat om maatschappelijke huisvestingsvraagstukken en deze vertalen van opgave naar actiepunten.

Organisatie

De gemeente Voorschoten heeft ruim 25.000 inwoners en behoort tot de top 10 van beste woongemeenten. We stellen alles in het werk om goede voorzieningen te bieden aan álle inwoners van Voorschoten. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons als medewerker de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen. We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavegericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.

DOMEIN FYSIEKE LEEFOMGEVING:

De organisatie is onderverdeeld in vier domeinen: Mens en Samenleving, Fysieke Leefomgeving, Organisatie en Publiek en Bestuur. Je komt te werken bij het domein Fysieke Leefomgeving in het team Ruimtelijke Advisering. Dit team richt zich op maatschappelijk vastgoed, milieu en duurzaamheid.

Competenties

  • Je weet goed overzicht te houden en het proces te bewaken op gestelde deadlines van het college en de raad en je bent bekend met het bestuurlijk proces binnen een Gemeente;
  • Je beschikt over een goede dosis bestuurlijke sensitiviteit, bent open minded, je neemt je collega's van vastgoed mee bij relevante zaken en je kunt schakelen tussen diverse niveaus en disciplines (afdelingen, teams) binnen de gemeentelijke organisatie;
  • Je kunt zelfstandig complexe vastgoed vraagstukken overzien, prioriteiten stellen en op basis van genomen besluiten concrete acties uitzetten richting intern en extern betrokken partijen;
  • Je kunt jouw ideeën en meningen op een overtuigende, heldere en correcte wijze overbrengen (in woord en geschrift) aan zowel collega's, als externe partijen (onderhandelen en overtuigen);
  • Je hebt grondige kennis en ervaring op het gebied van projectontwikkeling in maatschappelijk vastgoedbeheer en vastgoedontwikkelingen;
  • Tenslotte ben je thuis in financiële aspecten van vastgoed, financiering, budgetbeheer, fiscaliteit, vastgoedwaardering, portefeuillemanagement en risicoanalyses -en beheersing.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over aantoonbaar afgeronde opleidingen op het gebied van Bouwkunde en/of Vastgoed;
  2. Je hebt minimaal 2 dagen per week fysiek aanwezig in Voorschoten;
  3. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/projectmanager binnen een gemeentelijke organisatie;
  4. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als zelfstandig projectleider/projectmanager in het vastgoed- en of gebiedsontwikkeling;
  5. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke stukken, zoals college- en raadsvoorstellen/besluiten en raadsinformatiebrieven;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring bij een gemeente met uiteenlopende gebruikers uit het maatschappelijke en bestuurlijke werkveld, licht dit toe doormiddel van een voorbeeld.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via of of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co . ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP'ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP'ers. Wij hebben ze. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP'ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.



Functie:maatschappelijk vastgoedadviseur
Startdatum:28-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Voorschotenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Maatschappelijk Vastgoedadviseur Gemeente Heerenveen 28-12-2023

Bekijk ook andere vacatures