Vacature Ambtelijk Secretaris ZET

Ambtelijk Secretaris ZET in Leiden

Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad

max. € 5.292,- 30 uur hbo/wo bepaalde tijd met uitzicht op vast

Word jij enthousiast van het ondersteunen en adviseren van de ondernemingsraad? Ben jij een echte spin in het web en fungeer je graag als schakel tussen de ondernemingsraad, de bestuurder en de medewerkers? Dan maken we graag kennis met jou!

Wat ga je doen?

Als ambtelijk secretaris zet jij jouw inhoudelijke kennis en organisatorische vaardigheden in om de medezeggenschap naar een hoger niveau te brengen en optimaal te laten functioneren. Jij bent de constante factor, de vraagbaak en het geheugen van de medezeggenschap. Op dagelijkse basis geef jij leiding aan de . Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het organiseren en onderhouden van het netwerk van de medezeggenschap, zowel intern als extern. Samen zorgen jullie voor een open en motiverende sfeer voor de leden van de medezeggenschap, medewerkers en bestuurders.

Hiërarchisch val je onder de directeur HRM, functioneel is de voorzitter van de OR is leidinggevende. Jij zorgt ervoor dat de communicatie in de medezeggenschap zelf en tussen de ondernemingsraad (OR) met het dagelijks bestuur (DB), de organisatie en de medewerkers goed verloopt. Je geeft de OR advies en doet concrete voorstellen. Je speelt een essentiële rol bij het signaleren en melden van afwijkingen in de naleving van wetten, procedures en afspraken. Je bent de drijvende kracht achter de scholing van de medezeggenschap. Daarnaast zorg jij ervoor dat de verslagen van de OR vergaderingen en overlegvergaderingen worden gepubliceerd en juist gearchiveerd.

Wat neem je mee?

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur in de richting van HRM, Arbeidsrecht of Bestuurskunde;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel in woord als geschrift;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Je hebt het vermogen om goede relaties aan te gaan en te onderhouden op elk niveau, zowel in- als extern;
  • Je bent zeer bekend met relevante wetgeving op het gebied van medezeggenschap, zoals de Wet op de Ondernemingsraden en je hebt ervaring met het toepassen hiervan;
  • Je bent vertrouwd met OR onderwerpen als arbeidsvoorwaarden, sociaal beleid, arbeidsomstandigheden en financiën;
  • Je hebt bedrijfskundig en bestuurskundig inzicht;
  • Je gaat planmatig te werk en stelt zo nodig grenzen;
  • Je bent in staat om in je eigen rol te blijven. Je adviseert actief zonder op de stoel van de OR of onderdeelcommissie (OC) te gaan zitten;
  • Je hebt meerdere jaren ervaring als ambtelijk secretaris of in een soortgelijke rol, binnen een grote en complexe organisatie. Een UMC of universiteit heeft de voorkeur.

Wat bieden we jou?

Grensverleggend beter worden; dat is onze missie. Dit geldt niet alleen voor de zorg, maar ook voor onze medewerkers. Om te kunnen blijven leren en ontwikkelen bieden wij interne opleidingen en bijscholing aan. Daarnaast heb je recht op een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantiegeld, fietsregeling en sportbudget. Ook ben je als medewerker van het LUMC aangesloten bij het ABP pensioenfonds. Dit betekent dat maar liefst 70% van je pensioenpremie betaald wordt door het LUMC en je daardoor netto meer salaris over houdt. Wel zo fijn!

Waar ga je werken?

De medezeggenschap van het LUMC bestaat uit plm. 50 leden, verdeeld over een OR van 15 leden en 7 zelfstandige OC's. De OR houdt zich bezig met strategische en divisie overstijgende zaken, de OC's met de zaken binnen een divisie of directoraat. De OR en OC's zijn nevengeschikt en werken nauw samen. Als ambtelijk secretaris ondersteun je zowel de OR als de OC's. In deze functie is de directeur HRM hiërarchisch gezien jouw leidinggevende, maar op functioneel gezien word je aangestuurd door de voorzitter van de OR. In het LUMC is hybride werken de norm. In jouw rol wordt er verwacht dat je twee à drie dagen op het kantoor van de medezeggenschap aanwezig bent.

  • Je werkt in een dienstverband van 30 uur per week, van maandag t/m donderdag, voornamelijk fysiek aanwezig op kantoor in het LUMC. Ben je een nieuwe medewerker, dan krijg je in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor één jaar, met uitzicht op een vast contract. Als ambtelijk secretaris bedraagt je salaris minimaal € 3.359,- en maximaal € 5.292,- bruto per maand (schaal 10, CAO UMC). Deze bedragen zijn op basis van een fulltime dienstverband.
  • De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 29 en donderdag 30 november.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Contact

, HRM



Functie:ambtelijk secretaris zet
Startdatum:3-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3359 – 5292
Uren per week:30 – 30

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Voorschotenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorschotenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Ambtelijk Secretaris ZET LUMC 03-11-2023

Bekijk ook andere vacatures